BABBO’S
De vraag
Een moeder met een mooi doel: duurzaam spelen voor alle kleintjes. Met de speelboxen maakt Genesis Kester dat mogelijk.
De speelboxen zitten vol met leeftijdsgebonden speelgoed. Na een paar maanden spelen wordt de box weer netjes omgeruild voor een nieuwe box. Zo wordt je kindje steeds op een leuke manier uitgedaagd zonder dat je meer en meer speelgoed hoeft te kopen.
Het resultaat
De branding is zacht door de kleuren en speels door de opspringende, dansende letters. Het is een woordmerk met een beertje in de letter O als mascotte. Het beertje is natuurlijk vooral als eye-cather bedoeld voor de kleintjes. De hoofddoelgroep zijn uiteraard de ouders, maar de speelbox wordt voornamelijk uitgepakt met kleine kinderen in de buurt. De speelbox blijft in huis totdat het tijd is om de speelbox met een nieuwe box om te wisselen. Daarnaast is de doos ook handig om het speelgoed in te bewaren. De huisstijl – en dan met name het beertje – is daarom doorgevoerd op de verpakking.
Het logo-pakket bestaat uit een horizontaal en verticaal logo, en een beeldmerk. Hierdoor heeft Babbo’s een flexibele huisstijl. De huisstijl is uitgebreid met een iconen-set waar ook het beertje een rolletje in speelt. De iconen zie je vooral terug in de speelgids. Bij elke speelbox zit een speelgids waarin tips staan uitgelegd wat ieder stuk speelgoed kan, en hoe je kleintje er het beste interactief mee kan spelen. De iconen geven aan aan welke vaardigheden je kleintje kan werken, zoals grip, braintraining en emotie.
Babbo’s werkt goed aan zijn bekendheid, en heeft zich voor meerdere beurzen ingeschreven. De eerste beurs, de 9-maanden-beurs is er een standdesign bedacht. De eerste beurs voor Babbo’s moest natuurlijk een goede indruk maken en daarom is de mascotte goed zichtbaar, ‘levensgroot’ gemonteerd op de balie. Bij volgende beurzen kan het bord opnieuw worden gebruikt, zo wordt het Babbo’s-beertje meer en meer een mascotte!