BRENTALITY
De vraag
Marketingspecialist Brenda start in 2021 Brentality en wil hier een passende branding voor. Brenda is geweldig goed in het maken van ijzersterke, activerende content. En ze heeft een grote voorliefde voor de tuinbouw.
Brenda omschrijft zichzelf als krachtig, no-nonsense, helder. Ze neemt zichzelf niet al te serieus, maar is serieus goed met woorden. Ze houdt van een flinke knipoog en van kleur! Haar merk moet natuurlijk bij deze karaktereigenschappen aansluiten.
Het resultaat
Het logo van Brentality is een woordmerk. Het is gemaakt met een strak en eenvoudig (no-nonsense) lettertype. En dit is een bewuste rustige basis. De boldness van deze huisstijl komt tot leven door middel van de opvallende kleurencombinatie: mintgroen en okergeel. Dit heet color blocking en is een designtechniek waarbij twee of drie tegenstrijdige kleuren naast elkaar gebruikt worden. Color blocking is afkomstig uit de abstracte kunststroming De Stijl, bekent vanwege de radicale hervorming van de kunst. En door die color blocking laat Brentality zien dat ze lef heeft en aandacht kan creëren.
Een ander belangrijk onderdeel van deze huisstijl zijn de teksten. Deze zijn energiek, grappig en inspirerend. Het lettertype is misschien eenvoudig, maar de tekst doet wat met je. Om die boodschap nog duidelijker over te brengen zijn bepaalde woorden in kleur, onderstreept of in een (color blocking) kader gezet. En als extraatje zie je ook een knipoogje terug in de teksten. Die knipoog van Brenda 😉 het brein achter Brentality. Waarmee ze nog maar eens benadrukt dat communicatie vooral heel leuk is!