Club Vief

De vraag

Club Vief is in 2019 gestart onder de naam ‘Powerwalkingclub Westland’. In een paar jaar tijd bouwde Ingrid van de Bos een groot ledennetwerk op. Powerwalkingclub Westland groeide hard. Ingrid is lifestyle- en voedingsadvies aan haar cliënten gaan aanbieden naast de powerwalk-trainingen. En in de afgelopen jaren besloot het team ook om meerdere sporten aan te bieden: kettlebell en power sled. Omdat de naam en de verschillende diensten niet meer overeen kwamen, besloot zij te kiezen voor een nieuwe naam en huisstijl.

Het resultaat

Een nieuwe naam was het eerste punt op de agenda. Na een shortlist met sportieve namen heeft Ingrid zelf de keuze gemaakt voor Club Vief. Om het clubgevoel te benadrukken en omdat Vief letterlijk ‘energiek’ en ‘fit’ betekend.

Na een strategische sessie hebben we met elkaar de sterkste karaktereigenschappen bepaald. Ingrid is niet de enige in het team maar wel oprichter en eindverantwoordelijke en daarom . Ze is een ondernemer in hart en nieren, heeft pit en is enthousiast. Zij heeft haar eigen manier van handelen en is soms wat chaotisch (haar eigen woorden) maar wil vooral haar team inspireren en motiveren.

De archetypen die het beste passen bij Ingrid zijn de Ontdekkingsreiziger en de Heldin. Voor ondernemers zoals Ingrid – waarbij de archetypen de Reiziger en de Heldin het sterkst naar voren komen – staat hun pad vol avonturen en uitdagingen. Ze zijn vastbesloten om nieuwe mogelijkheden te ontdekken (Reiziger), terwijl ze niet terugdeinzen voor risico’s op weg naar succes (Heldin). Hun nieuwsgierigheid en moed laten hen grenzen verleggen, innovatief te denken en met vastberadenheid hun doelen te bereiken. Ze inspireren anderen door hun bereidheid om onbekend terrein te verkennen en door hun doorzettingsvermogen.

Ingrid loopt met haar club vooral tussen Den Haag en Westland, en pakt dan vaak de duinen mee. En de andere sporten worden waar mogelijk ook altijd buiten uitgevoerd. De duinen staan in het logo centraal. Het taupe (zand), lichtblauw (lucht & zee) en fluorgeel (zon) beelden het strandgevoel uit. En met het fluorgeel laat Ingrid ook zien dat ze anders durft te zijn. Het golfje in het logo staat voor de duinen, én voor de wandelroutes die Club Vief aflegt.
Er zijn een aantal logo-variaties zodat de huisstijl altijd flexibel is. Voor de verschillende sporten en lifestyle- en voedingsadvies is een op maat gemaakt icoon gemaakt. Deze iconen zullen later op de website en social media duidelijk onderscheidt aanduiden tussen de verschillende diensten.
Club Vief logo branding
Archetype de Zorgzame

Wil jij weten uit welke archetypen jouw brand kan worden opgebouwd?