DE KRACHTMETHODE
De vraag
De Krachtmethode begeleidt professionals in het onderwijs in hun persoonlijke ontwikkeling. Om zo ieders talenten – van zowel de onderwijsprofessional als de student – optimaal te benutten. De Krachtmethode maakt het verschil in onderwijs door meer bewustwording, zingeving en compassie te creëren.
Het logo en de website sloten niet meer aan op die belofte. En door groei in de werkwijze wilde de dames van De Krachtmethode een nieuwe, frisse en vooral passende rebranding. Daarom kwam de vraag om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen passend bij methodiek die De Krachtmethode beoefent. Kernwoorden die hierop aansluiten zijn: kracht, warmte en levensenergie. Een dahlia is de basis van de oude huisstijl en deze mag terugkomen voor herkenbaarheid.
Het resultaat
De dahlia staat symbool voor kracht, en dit is wat De Krachtmethode ook wil uitstralen: innerlijke kracht. Logisch om deze bloem als uitgangspunt te nemen. Het is een prachtige bloem met veel blaadjes en veel detail. Veel (kleine) details werken niet altijd goed op verschillende uitingen. Daarom kies ik voor een minimalistische lijntekening van de bloem als beeldmerk. Het beeldmerk is flexibel want het kan met én zonder gekleurde achtergrond worden gebruikt.
De huisstijl wordt ondersteund door een warm kleurenpalet passend bij de warme, vriendelijke werkwijze. Het harde wit is vervangen voor een off-white in het verlengde van de groene kleur. En het elegante fijne lettertype is nu leesbaar in donkergroen. Een harmonieus kleurenpalet.
De warme, positieve sfeer wordt visueel ondersteund door wolkerige vlakken. Dit wordt nog eens extra versterkt door de close-up foto’s van bloemenkernen, bij voorkeur dahlia’s, met een scherptediepte effect voor sfeer. De symboliek is hier: innerlijke kracht.