De Vaart verloskundigen

De vraag

De Vaart verloskundigen had geen vaste identiteit. Het logo – in zwarte letters en allemaal kapitalen – gaf geen warm en welkom gevoel, terwijl dit juist kwaliteiten zijn waar de dames van De Vaart juist zo om bekend staan. Omdat iedereen bij De Vaart helemaal gelijk is aan elkaar, ben ik met alle dames om tafel gegaan. Samen hebben we alle wensen, likes en dislikes besproken. Een perfecte start om aan de slag te gaan met een nieuwe branding.

Het resultaat

Na een strategische sessie hebben we met elkaar de sterkste karaktereigenschappen bepaald. In een notendop: het team is professioneel, empathisch en vertrouwd.

Die professionaliteit uit zich door de vele actuele (bij)scholingen en trainingen die het team volgt. Zo anticiperen de dames op de nieuwste ontwikkelingen in de geboortezorg. Kortom, je bent bij hen in goede handen. De kleur blauw is daarom de beste keuze: het straalt vertrouwen en betrouwbaarheid uit. De aanvullende kleuren in het kleurenpalet passen bij het thema; de zachte pastelkleuren sluiten perfect aan op pasgeborenen.

Hoewel de doelgroep (aanstaande) ouders zijn, wordt er vooral ingespeeld op de soon-to-be moeders: ronde vormen hebben de voorkeur. Het beeldmerk bestaat uit drie onderdelen. Het is een hartvorm met daarin een kleiner hartje. De grote vorm is de moeder, en is de drager van het kleine hartje. De boog rechtsboven beeldt de tweede ouder uit en omsluit de vorm als een compleet gezin. En de hartvorm zelf staat voor de empathie. De warme omgang met cliënten, en de liefde voor het vak. Het handgeschreven lettertype versterkt het vertrouwelijke gevoel, de laatste van de drie karaktereigenschappen.

Van het logo is een staande en liggende variant, waardoor het flexibel kan worden toegepast. Het beeldmerk wordt gebruikt als profielfoto op sociale media. De huisstijl zelf is rustig en wordt volledig doorgetrokken op de website, social media, gevelbelettering en het drukwerk. Ook de fotografie is afgestemd op het kleurenpalet: zowel qua kleding als de locatie. En ondertussen hebben ook de wacht- en spreekkamers een passende metamorfose ondergaan!

Ben je zwanger of wil je zwanger worden, en zoek je een fijn team van verloskundigen? Kijk dan op verloskundigen-devaart.nl

De Vaart logo branding
Archetype de Zorgzame

Wil jij weten uit welke archetypen jouw brand kan worden opgebouwd?