HÉLÈNE VRIJ
De vraag
Hélène Vrij was jarenlang actief via Autisme Praktisch als coach voor kinderen en volwassenen met (een vorm van) autisme. In 2021 heeft zij haar specialistische kennis verder uitgebreid door een tool te ontwikkelen geschikt voor (jong)volwassenen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Haar aanbod verbreedde dus en paste niet meer onder de noemer Autisme Praktisch. Er moest een overkoepelend merk bedacht worden waar haar drie diensten onder terecht kunnen.
Het resultaat
Hélène is een begrip in haar vakgebied. Een goede reden om onder haar eigen naam verder te gaan, Hélène Vrij. Al haar bestaande connecties weten haar op deze manier makkelijk te vinden.
Hélène is een vrouw met veel kennis en praktijkervaring, en een groot hart. Zij traint coaches en begeleiders van mensen met autisme of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze deelt haar kennis om een leefbare omgeving te creëren voor die mensen die dat zelf minder goed of niet zelfstandig kunnen. Deze karaktereigenschappen maken haar daarom een Wijze en een Zorgzame. De nieuwe huisstijl van Hélène Vrij is helder, rationeel en kalm en dat past precies bij haar karakter!
Het logo van Autisme Praktisch bestond uit grafische letters in (letterlijk) alle kleuren van de regenboog. Om niet radicaal te vernieuwen heb ik de grafische letters ‘hergebruikt’. De H en V vormen nu samen het beeldmerk. Je ziet ze op verschillende uitingen vergroot terug door middel van color blocking.
De kleurenpalet is enorm teruggebracht: van zeven kleuren naar drie. Met de primaire kleuren rood, geel en blauw als basis kun je alle kleuren van de regenboog maken. Die drie kleuren maken de verdeling tussen de verschillende diensten die Hélène aanbiedt. Op de website is deze verdeling helder zichtbaar waardoor je als bezoeker direct naar de juiste dienst wordt geleid. Handig!
Hélène geeft ook workshops. Ze geeft goodiebags aan de participanten met daarin een notitieblok en pen voorzien van haar branding.