HIP COACHING

De vraag

Coach Marianne de Baan had eerder twee praktijken: ‘HIP Coaching voor volwassenen’ en ‘HIP Kindercoaching’. Zij besloot in 2020 om deze twee praktijken te bundelen en verder te gaan onder de naam HIP Coaching.

Voor de nieuwe praktijk moest één overkoepelende nieuwe huisstijl voor worden gemaakt, die zowel voor volwassenen als kinderen toegankelijk is. Omdat het altijd volwassenen zijn die contact opnemen mocht het eindresultaat niet te kinderlijk worden.

Het resultaat

Een concurrentieonderzoek gaf aan dat er in de coaching branche veel zachte kleuren worden gebruikt. Maar Marianne heeft pit! Met koraalrood valt zij op tussen de ‘zachte kleuren’. De kleur past helemaal bij haar en haar onderneming. De huisstijl wordt verder wel ondersteund door een zachtroze tint, afgeleid van het koraalrood maar heeft niet de boventoon. En in combinatie met veel wit is het verder een rustige en kalme huisstijl.

Het logo is een woordmerk. De letters H en P van het op maat gemaakte lettertype bestaan uit één lijn. De lijn laat zien dat, ook al lijkt het alsof je mentaal in de knoop zit, de juiste coach je kan begeleiden. Marianne zag er ook een pad in dat je kunt bewandelen. Deze metafoor gebruikt ze tijdens haar sessies: ze gaat graag met haar cliënten wandelen in de natuur. De lijn loopt letterlijk als een rode draad door de hele huisstijl.

En dan is er ook de nieuwe tagline. ‘Voor jong & oud’ is kort en allesomvattend. En omdat coaching ook een werkwoord is kun je dit ook als zin lezen: Coaching voor jong & oud. Vandaar de bewuste keuze om geen hoofdletter te gebruiken in de zowel het woord coaching als in de tagline.

Logo branding
Archetype de Zorgzame

Wil jij weten uit welke archetypen jouw brand kan worden opgebouwd?